Sidvisningar

7 jan. 2012

Harry Potter (Obs. SPOILER ALERT!!!)

För er som inte har läst, eventuellt sett Harry Potter:
SPOILER ALERT!!!!

Som några redan vet älskar jag Harry Potter. När jag läser böckerna lever jag mig helt in i dem. Inget annat finns för mig då. Dock tycker jag inte att filmerna är lika bra... Missförstå mig inte, de är bra... Bara att jag tycker att böckerna är bättre. Jag tittade på fjärde, femte, sjätte och sjunde filmen idag och igår och då märkte jag en grej. Jag bryr mig inte om att Cedric Diggory dör. Jag bryr mig inte om att Sirius Black dör. Jag bryr mig inte om att Dumbledore dör. Men när Dobby dör.... Då bölar jag som en bebis.

Och så tänkte jag klaga lite på en till grej med filmerna:
Alla säger att Harry liknar James, förutom ögonen, han har sin mammas ögon.
I böckerna är det sant, där står det att de båda hade gröna ögon, men i filmen har Harry blåa ögon och Lily har bruna ögon.

Ja, jag vet att jag stör mig på småsaker med det är så jag är :P
Tack för mig ^^

1 kommentar:

  1. Klart som attan att man bölar när Dobby dör!!! Liiiite grann när Sirius dör också, men asså, Cedric skiter man ju fan i typ. Haha. Det händer ju så mycket viktigare runt omkring det, så det är bara en lite sideeffect av tävlingen typ. Eller nåt. Jag tänker inte på vad jag skriver, jag bara babblar skriftligt. ^^
    Cilla

    SvaraRadera