Sidvisningar

24 feb. 2012

Natten

Jag hade glömt hur mycket jag älskar att vara ute på natten. Allt är så tyst och mörkt. Fast det är inte helt tyst egentligen. På natten hör man inte ljudet av bilarna, man hör ljudet av naturen. Man kan höra det där tysta tassandet av katten som smyger i skogskanten. Man kan höra vinden som rasslar i löven på träden, och du kan höra den där bäcken som du inte ens visste att fanns där. Jag gillar dock inte att vara ute när det är helt kolsvart. Helst ska månen lysa och det ska vara stjärnklart. När det är så skulle jag kunna ligga på ryggen hela natten och bara titta upp på himlen. På alla stjärnorna, se om jag kunde känna igen några stjärntecken. Kanske till och med se en stjärna falla och önska mig något. Att bara ligga där, titta på stjärnorna och lyssna på alla skogens ljud... Det är underbart! På dagen är det bilar och människor överallt, så man lägger inte märke till hur vackert det är. Man blir distraherad av allt annat som händer. På natten är det något helt annat. På natten känner jag mig fri.

Ja, jag ville bara berätta för er hur mycket jag älskar natten.
Så...
God Natt ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar